sobota, 18 lutego 2012



Bóg dał nam niezwykłą możliwość kontemplowania Go. To jednoczy nasze życie pośród najcieższych walk. Poszukiwanie światła, dążenie do światła, to nasz jednoczy. Lecz nie chodzi o światło, płynące z wyobraźni. Jesteśmy miotani pomiędzy światłem wyobraźni, a światłem prawdy. Wybór ułatwia wejrzenie na cel, postawienie sobie pytania: ku czemu zostaliśmy stworzeni ?
Istnieje we mnie coś boskiego, wiecznego. Istnieje we mnie miłość. To pozwala kontemplować Boga, dochodzić do Niego. Całe moej życie jest dążeniem do poznania Umiłowanego mojej duszy. A rozpoznaje Go przez miłość, która stwarza i urzeczywistnia we mnie jedność. Bóg bierze mnie w bliskość, abym żył tym samym życiem, co On. Żyć Jego życiem, to cel, to wieczność prawdziwa.
Bóg w każdym ma niepowtarzalną bliskość. Miłość Boga jest łagodnie miłująca. Bóg bowiem jest Przyjacielem ludzi. Ważne więc jest, abyśmy odkryli to poznanie, jakie ma Bóg przez miłość. Ponieważ Bóg daje nam siebie w pełni, pozwala i nam uczestniczyć w swoim boskim poznaniu. My mamy wejśc w tę miłość, odkrywąć ją. A gdy ją odkryjemy, nigdy nie będziemy samotni, bo odkryjemy obecność Boga w duszy, odkryjemy że Bóg jest miłością duszy dla każdego z nas...
                                                                                                      
                                                                                                              o. Marie Dominique Philippe OP