wtorek, 24 kwietnia 2012


J 6,30-35

W Kafarnaum lud powiedział do Jezusa:

„Jakiego dokonasz znaku, abyśmy go widzieli i Tobie uwierzyli? Cóż zdziałasz? Ojcowie nasi jedli mannę na pustyni, jak napisano: «Dał im do jedzenia chleb z nieba»”.

Rzekł do nich Jezus: „Zaprawdę, zaprawdę powiadam wam: Nie Mojżesz dał wam chleb z nieba, ale dopiero Ojciec mój da wam prawdziwy chleb z nieba. Albowiem chlebem Bożym jest Ten, który z nieba zstępuje i życie daje światu”.

Rzekli więc do Niego: „Panie, dawaj nam zawsze tego chleba”.

Odpowiedział im Jezus: „Jam jest chleb życia. Kto do Mnie przychodzi, nie będzie łaknął; a kto we Mnie wierzy, nigdy pragnąć nie będzie”.


 "Oto Baranek jest wywyższony, obdarza pokojem, jest połamany, ale niepodzielony, i da wreszcie życie tym, którzy przyjdą Go spożywać [...] W wydarzeniu Komunii moc daru i moc przyjmowania tworzą jedno. Stajemy się Tym, kogo przyjeliśmy i w kogo Duch nas przemienił. Owocem Eucharystii, ku któremu zmierza cała potęga wody życia, jest Komunia Trójcy Świętej - koinonia. Przeżywanie Boskiej agape w prawdzie naszego doczesnego ciała bedzie synergią miłości, która wyda owoc w liturgii w życiu. W tym posiłku Królestwa dar jest wzajemny i całkowity. Odwolując sie do kategorii osobowych, należę już nie do siebie, ale do Niego, który mnie umiłował i wydał siebie samego za mnie; tym co jest moje, jest On. [...] Nalezymy już do Niego, a On należy do Ojca; będziemy żyć przez Niego, tak jak On żyje przez Ojca. Adamie gdzie jesteś ? ten głód Boga żywego, szukajacego człowieka w pierwszym raju zaspokaja Komunia. Adam, człowiek lęku, zostaje w końcu odnaleziony, a Jezus, nowy Adam, wydobywa go, stawiając wobec doskonałej miłości, która usuwa wszelki lęk...Komunia jest antycypacją naszego zmartwychwstania."

o.Jean Corbon LITURGIA ŹRÓDŁO WODY ŻYCIA