poniedziałek, 14 maja 2012


J 15,9-17

Jezus powiedział do swoich uczniów:

„Jak Mnie umiłował Ojciec, tak i Ja was umiłowałem. Trwajcie w miłości mojej. Jeśli będziecie zachowywać moje przykazania, będziecie trwać w miłości mojej, tak jak Ja zachowałem przykazania Ojca mego i trwam w Jego miłości. To wam powiedziałem, aby radość moja w was była i aby radość wasza była pełna.

To jest moje przykazanie, abyście się wzajemnie miłowali, tak jak Ja was umiłowałem. Nikt nie ma większej miłości od tej, gdy kto życie swoje oddaje za przyjaciół swoich. Wy jesteście przyjaciółmi moimi, jeżeli czynicie to, co wam przykazuję.

Już was nie nazywam sługami, bo sługa nie wie, co czyni pan jego, ale nazwałem was przyjaciółmi, albowiem oznajmiłem wam wszystko, co usłyszałem od Ojca mego. Nie wyście Mnie wybrali, ale Ja was wybrałem i przeznaczyłem was na to, abyście szli i owoc przynosili i by owoc wasz trwał, aby wszystko dał wam Ojciec, o cokolwiek Go poprosicie w imię moje. To wam przykazuję, abyście się wzajemnie miłowali”.



"W chrześcijaństwie chodzi o miłość. O miłość Boga, która ucieleśniła się w postać ludzką w osobie Jezusa. Prawdą chrześcijaństwa jest miłość. Prawdą chrześcijaństwa jest Jezus"- pisał ks. Twardowski. Kto prawdziwie odkryje w w sobie miłość, ową zdolność do kochania jednocześnie w tym doświadczeniu spotka się z Jezusem. Wtedy odciśnie się spojrzenie miłości Boga na sercu i umyśle, zrodzi się tęsknota za tym co wcześniej nie było oczekiwane, rozbudzi się radość. Jezus zaprasza nas do takiej komunii miłości, jakiej On sam doświadcza w tajemniczej relacji Ojca i Ducha Świętego. Jak mówią Ojcowie Kościoła: "Bóg którego można zrozumieć nie jest Bogiem". Inaczej ujmując tę myśl można powiedzieć iż, Bóg którego sobie wyobrażamy, do którego próbujemy się dobić naszym rozumem gimnastykując się ogromnie, może się okazać naszą projekcją, bożkiem, ukształtowanym według naszego wydumanego wzorca. Boga najpełniej poznaje się przez miłość, ponieważ miłość jest Jego przymiotem jak również istotą, a nawet łatwiej Jego własnym imienie. "Bóg jest Miłością". Musimy wyruszać w krainę miłości, idąc ścieżką poznania sercem. Martin Luther King wypowiedział głębokie slowa: "Miłość jest kluczem, który otwiera drzwi do najwyższej rzeczywistości".