poniedziałek, 21 maja 2012

J 16,29-33

Uczniowie rzekli do Jezusa:

„Oto teraz mówisz otwarcie i nie opowiadasz żadnej przypowieści. Teraz wiemy, że wszystko wiesz i nie trzeba, aby Cię kto pytał. Dlatego wierzymy, że od Boga wyszedłeś”.

Odpowiedział im Jezus: „Teraz wierzycie? Oto nadchodzi godzina, a nawet już nadeszła, że się rozproszycie każdy w swoją stronę, a Mnie zostawicie samego. Ale Ja nie jestem sam, bo Ojciec jest ze Mną.

To wam powiedziałem, abyście pokój we Mnie mieli. Na świecie doznacie ucisku, ale miejcie odwagę: Jam zwyciężył świat”.

Zapewnienie Jezusa której kieruje do każdego z nas jest ciągle aktualne, to słowa mocne i rozpalające uczniów do dania świadectwa i podjęcia odpowiedzialności za Kościół i świat, "ale miejscie odwagę; Jam zwycieżył świat". Wiara to głoszenie Chrystusa Zwycięskiego "nie doktryny lub teorie, lecz On sam nieustannie odnawia chrześcijaństwo i prowadzi je do nieskończoności....Religia Dobrej Nowiny jest religią przyszłości. Ale królestwo Boże już jest: w pięknie otaczającego świata i tam, gdzie wśród ludzi zwycięża dobro, w prawdziwych uczniach Pana, w świętych i ludziach pełnych samozaparcia, w tych wszystkich, którzy pragną iść za Nim, którzy nie porzucili Chrystusa wśród ciężkich doświadczeń Jego Kościoła... Daj nam, o Boski Nauczycielu, ich moc i wiarę, ich niezłomną nadzieję i ogień miłości do Ciebie. Kiedy pobłądziwszy na ścieżkach życia zatrzymamy się, nie wiedząc dokąd iśc dalej, daj nam zobaczyć w ciemnościach Twoje oblicze. Poprzez jazgot i huk ery technicznej, tak potężnej i jednocześnie tak nędznej i bezsilnej, naucz nas wsłuchiwać się w ciszę wieczności i daj nam usłyszeć Twój głos, Twoje wzniecające ducha męstwa słowa: "A oto Ja jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata"( Mt 28,20)" - pisał przed laty męczennik ks. Aleksander Mień.